skoogen

Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Tina Skooh - 21 juni 2011 16:38

Ja midsommar alltså! Med risk för att överdriva och lida av dåligt minne så vill jag påstå att midsommar är årets skakigaste helg, vädermässigt sett. Det är alltid regnigt (jo det ÄR roligare att överdriva med alltid och aldrig) och det speciellt eftersom vi åker till torpet i dom värmländska skogarna. Då sitter jag och min familj om 4 (ibland 5 med katt) och syrrans lika stora familj, med näsorna tryckta mot englasfönstrena i väntan på att det ska sluta ösa ner. Och jag vill lova att aktiviteterna (och humören) sjunker snabbt när den gråa himlen bara inte vill bli blå. Men annars älskar jag att vara i torpet! Dessvärre blir det inte lika ofta nuförtiden. Annat prioriteras. Det mysiga med att vara i Värmland är just att dragspelsmusiken faktiskt låter riktigt bra! Och att saft & bulle vid midsommarstången är extra gott. Och ändå har vi åkt i nästan 15 år - eller är det mer? - med min systers familj. Och väl där så försvinner "stadsmanéerna" och sminket åker av och mysbrallorna på. Vi klipper alldeles för högt gräs (så gräsklippar´n hostar) och blir myggbitna till förbannelse, grillar vid sjön (sagolikt gott igen och lika vacker plats) och till kvällen åker TP:et fram (och x antal bag-in-box/-ar). Och dagen därpå vaknar man med lättare pannknack och med ett svajjigt löfte om att dricka mindre. Några omgångar kubbspel senare är det löftet bortglömt och man är på´t igen! Hoppas att vädret kanske är på vår sida i år? Vore så trevligt att slippa ha med ett paraply som accessoar!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards